Udržateľná, aktívna sociálna organizácia a otvorená, inkluzívna spoločnosť – to sa zdá byť kľúčom k dobrej praxi, ale v skutočnosti je to zložitejšie. Spolupráca medzi spoločnosťou Decathlon a Nadáciou Igazgyöngy je dobrým príkladom spolupráce medzi sektormi.
Tašky na cvičenie, ktoré sa predávajú v športovom obchode, sú vyrobené v sociálnom podniku, ktorého cieľom je odstrániť extrémnu chudobu a generačnú chudobu. „Táto taška na cvičenie bola vyrobená v sociálnom podniku Szuno, ktorý vytvára pracovné miesta pre znevýhodnených ľudí v malej dedinke,“ píše sa na vrecku tašky na cvičenie. Marianna Gulyás zo spoločnosti Decathlon pri okrúhlom stole Focus on Impact uviedla, že spoločenskú zodpovednosť považujú za dôležitú a že sa toto odráža aj v praxi. Spoločnosť podporuje tento druh aktivít svojich zamestnancov, a možno práve preto všetci považovali za dôležité zapojiť sociálnu organizáciu v malej obci týmto spôsobom.
Dorottya Marosváry, vedúca oddelenia komunikácie Nadácie Igazgyöngy, uviedla, že v roku 2010 bol v meste Told vytvorený mnohostranný program inklúzie, ktorý zahŕňa komunitný rozvoj a sociálne podnikanie – nazýva sa Szuno, čo v rómštine znamená sen.
Splnenie sna potvrdzuje aj vytúžená spolupráca, ktorá sa začala návštevou obce Told, kde Szuno pôsobí. V krátkom čase sa ukázalo, že spolupráca medzi obchodom a organizáciou bude hlbšia ako len organizovanie športového dňa. Stačilo „snívať a robiť“ dobrú vec, ktorú vedenie športového obchodu prijalo, a Szuno dokázal splniť očakávania, ktoré sa naňho kládli.
A pre Szuno táto spolupráca priniesla nielen stabilitu, ale aj rozvojové príležitosti. „Počas projektu sme sa museli veľmi vyvíjať, ale tak to je – môžeme premýšľať o nových projektoch a vývoji s novými zamestnancami, pretože tento proces nám dal stabilitu,“ povedala Dorottya. Prezentácia spolupráce Decathlonu a Igazgyöngy môže byť inšpiráciou pre ďalšie podniky a organizácie.